browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Patong Beach, Phuket

Posted by on 2007-12-29

23:e December, väskorna packas, wholesale jerseys och den redan överfulla pickup-bilen väntar. Den tar oss in till Saladan, där vi cheap nfl jerseys hoppar på färjan till Phuket. Fast först måste vi byta båt – det sker ute på havet, strax utanför de pittoreska Phi-Phi Islands. Vi hamnar sedan på en fräshare båt, och när vi anländer till Phuket Town så tar vi en taxi till Duangjitt Resort på Patong Beach, där vi har bokat rum. Det är lite läskigt att åka bil med Saga här, dom har ju inte direkt bilbarnsstolar (om ens bilbälte), och så kör dom ju som dom gör…

Framme vid hotellet – som är en positiv överraskning! Hotellområdet är som en mindre stad och lyxigt och fint. Tre hotellpooler, varav den största kan konkurrera med Östersjön i storlek 🙂http://kahovka-service.ru

PC230995
Tobbe och Pethra gillar den stora poolen på Duangjitt Resort.

Rummet är också det väldigt fint, och ligger på första våningen, vilket är bra om man har barnvagn med sig! En lustig detalj är att man går in genom badrummet!

Patong beach har vi aldrig bott på tidigare, men varit här och shoppat och festat. En del är sig likt, men utvecklingen går definitivt åt fel hall. Vi gillade det inte sist, och nu är det ännu värre, kanske delvis pga högsäsong. Stranden är så Cheap nfl Jerseys packad med folk, solstolar och parasoll att man knappt kan se sanden, och att doppa sig innebär förmodligen en smärre hälsorisk. Trångt, bullrigt, dyrt (med thailandska matt), och mycket sexhandel. Efter lugna Ko Lanta fick vi nästan en stresschock.

Det positiva kan sammanfattas med ett supernice hotell, bra urval av restauranger, och sist men inte minst att vi träffar och umgås med Pethras föräldrar.

Juafton bjuds vi in till Pethras föräldrars hotell, som ligger rakt över gatan från vårt, där öppnar vi presenter och käkar en god buffé, samt lyssnar till en rätt medioker underhållning.

Juldagen slappade vi vid poolen. Annandagen var jag(Tobbe) ute och gjorde två dyk på Ko Racha Yai, en timme utanför Phuket. OK dyk, men inte lika bra som de första! Pethra Fake Ray Bans och tradizione Saga åkte ut till Freedom Beach med en longtailbåt tillsammans med Pethras föräldrar, en lite lugnare och mysigare beach än Patong.

Den 27:e tog vi alla fem en utflyktsbåt till Phi-Phi-öarna, där vi snorklade, matade apor och kollade in byn Tonsai, där vi käkade lunch.

PC271099_redigerad_1
Drakfisk vid Phi-PHi öarna.

Igår var Pethra med sin mor på spa och fick naglar mm fixade…Tobbe slappade vid poolen tillsammans med Saga.

Och idag, snyft snyft, ska vi åka hem till Sverige igen. Planet är nån fake oakleys timme sen, så vi sitter här och skriver en massa blaj. Vi ses i Sverige.

Sammanfattning och bilder kommer i efterhand.