browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

En resa på vattnet

Posted by on 2003-06-27

Sen sist har det gått tre dagar, och vi har upplevt en del.http://infolio-rg.ru

I onsdags hyrde vi vår chaufför igen, och åkte ut till en silkesfarm, där de odlar och förfinar cheap nfl jerseys silke pa ett traditionellt cheap football jerseys satt. Guiden visade oss allt ifrån silkeslarvernas mat till det färdiga silket, och Pethra smakade på en larv. Smakade som majs…

Sen åkte vi ut och såg några fler tempel. Två av dessa låg mitt i djungeln, och det tredje på en hög kulle, där vi såg solnedgången.

Igår torsdag gick vi upp före solen och tog дедушке snabbfärjan från Siem Reap mot Phnom Penh. Först åkte vi bil, sen en mindre båt ut till färjan. Färden gick över sjön Tonle Sap, en av världens största sjöar, och senare på en biflod till den mäktiga Mekongfloden. Mitt ute på sjon stannade båten plötsligt, och borjade luta oroväckande. Efter några minuter kunde vi dock åka vidare, förmodligen hade vi bara fastnat på en sandbank. Med tanke på vad man hört om säkerheten på dessa båtar blev man ju lite fundersam. Senare stannade båten igen, den har gangen hade vi trasslat in oss i ett fisknät. Efter sex timmar var vi äntligen framme i Phnom Penh, huvudstad i Kambodja.

På eftermiddagen kom ett rejält skyfall, så vi tog det lugnt ett tag. Regnet ray ban sunglasses sale slutade inte förran sent pa kvällen, och T hann bli ordentligt blöt innan han lyckades köpa ett blommigt och fint paraply! P myste under sin regnponcho. Vi strosade runt lite pa de mörka gatorna och hittade sen en j*vligt god pizza till middag. Det blev en tidig kväll efter en lång och spännande dag.

Idag har vi varit pa National Museum, och gått cheap oakleys runt lite Cheap Jerseys From China i stan och ska nu till Royal Palace.